Apple in Sony kupcem: Vzemi najdražjega ali potrpi eno leto
Matjaž Ropret 13. septembra 2017 ob 11:56

Včeraj se ni zgodila samo odmevna večerna predstavitev. Že popoldne je Sony pokazal nov model v svoji družini polprofesionalnih fotoaparatov RX. In tudi pri tem je verjetno kdo zavil z očmi in zmajal z glavo, ko je slišal ceno, enako kot pri jabolčni desetici. RX10 IV bo namreč stal natanko dva tisoč evrov, medtem ko so prvega ob prihodu v trgovine nastavili na 1200 evrov. Nasploh sta strategiji obeh podjetij zelo podobni.

Sony RX10 IV. Foto Sony

Sony z novim RX10 prinaša pričakovane nadgradnje. Hitrejše ostrenje, kar 24 posnetkov na sekundo, tipalo iz RX100 V z vgrajenim pomnilnikom, kar preprečuje neželene premike motiva med zajemanjem posnetka, izboljšave pri snemanju videa in prvič v liniji RX zaslon na dotik. Podobno kot Apple s svojim X-om – ta bo stal blizu 1200 evrov v osnovni konfiguraciji s 64 GB shrambe – prvič ponuja telefon, pri katerem skoraj celotno sprednjo površino zaseda zaslon, ki ima napredno, tehnološko sofisticirano prepoznavanje obraza, ekran OLED in še nekatere izboljšave v primerjavi s sedmico in novo osmico.

Problem pri obeh niti ni toliko cena novega modela z vrha ponudbe, čeprav se seveda marsikomu zdi nezaslišana. Bolj moti politika teh dveh korporacij, da so kupcem z manj denarja na voljo (v glavnem) samo starejše izvedenke, ki jim manjkajo nekatere danes že skoraj samoumevne lastnosti. In bi bile s kakšno manjšo nadgradnjo še vedno zelo konkurenčne in atraktivne, vendar takih modelov ne Apple ne Sony ne bosta izdelala.

Tipična primera sta fotoaparata RX10 I in RX100 II. Še vedno zelo spodobna, za fotografiranje jima z vidika neprofesionalnega uporabnika komaj kaj manjka. Tudi lep video snemata, vendar ne v 4K. V letu 2017 pa bi se spodobila tudi boljša brezžična povezljivost z drugimi napravami in malce hitrejše ostrenje. Veliko potencialnih kupcev se ne zmeni za druge izboljšave, ki so jih prinesli nasledniki, od objektiva z boljšo svetlobno močjo (a zato krajšo goriščnico) do več posnetkov na sekundo in superupočasnjenega videa. Prav to pa konkretno zvišuje ceno, tako še zdaj niti trojka ni zares dostopna, kaj šele štirica in petica.

Jasno je, zakaj je Sony opustil predstavljanje novih fotoaparatov, namenjenih množičnemu trgu. Predstavnik japonskega podjetja mi je na sejmu Ifa potrdil, da preprosto nočejo ogrožati prodaje svojih najnovejših in najboljših modelov. Kdor hoče nove zmožnosti, naj poseže po RX100 V ali RX10 IV. Podobno je pri Applu. Osmica nima zaslona brez robov zgoraj in spodaj, ker bi se s tem bistveno zmanjšala privlačnost desetice. Enako velja za dvojni fotoaparat in prepoznavo obraza. Kdor bo želel to, bo kupil iPhone X zdaj ali pa čakal, da se bo čez leto dni pocenil na približno dosegljivo raven. In kdor je v zadnjem letu hotel vodotesnost, je moral poseči po sedmici, Apple ni pripravil izboljšanega 6s s neprepustnim ohišjem.

Sam se do cene iPhona X ne bom opredeljeval. Apple je že velikokrat v zadnjih letih pokazal, da njegova znamka in vse ostalo, kar je povezano z njim, prenese precejšnje zviševanje količine zahtevanih dolarjev, evrov ali juanov. Tudi Samsung rekordno dobro (za serijo Note) pobira naročila za Galaxy Note8, ki stane natanko 999 evrov v prosti prodaji. In že doslej ni bilo malo kupcev za iPhone 7 Plus (in pred tem 6s Plus) v 256-gigabajtni različici. Kar pa je zelo očitno, je dejstvo, da t .i. demokratizacija tehnologije za žepne računalnike, ki jim še vedno rečemo telefoni, po eni strani omogoča izdelavo »dovolj dobrih« modelov za nekaj sto evrov, po drugi strani pa bistveno povečuje razkorak med najcenejšimi in najdražjimi. Res je, prvi veliki večini kupcev zadoščajo, drugi pa prinašajo izjemne tehnološke napredke, še posebej pri zaslonih, ki pa jih neizučeno oko brez prave vsebine pravzaprav težko opazi. A seveda stanejo. Vse skupaj pravzaprav postaja podobno drugim panogam, če vzamemo televizorje, opremo hi-fi ali avte, kjer so cenovni razponi enormni. Stvar je samo v tem, da na telefon še vedno gledamo preozko, ne upoštevamo njegove vrednosti in nepogrešljivosti v našem vsakdanjiku, zanemarjamo, koliko drugih naprav je nadomestil (čeprav jih mogoče še nismo povsem nehali kupovati in se nam tudi zato zdi telefon »za jurja« tako oderuški) in kaj vse danes predstavlja.

Občutek imam, da se bo ta trend še nadaljeval, razen če se slučajno Applu konkretno zalomi z desetico, kot je nekoč, na kar je opozoril novinarski veteran Silicijeve doline Steven Levy, že izkusil s previsokim pozicioniranjem računalnika Mac(intosh).

***

Naslovna fotografija: Apple

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja