Amazon bo za The Grand Tour izvedel mini netflixovsko širitev
Matjaž Ropret 17. novembra 2016 ob 09:11

Jutri bo na splet končno pridrvela prva epizoda Amazonovega težko pričakovanega avtomobilističnega šova The Grand Tour. Visokoproračunske oddaje, ki jo zadnje leto v 4K (ne vem, če tudi v HDR) snemajo s trojico nekdanjih voditeljev BBC-jevega Top Geara. Ampak samo za gledalce v peščici držav, kjer je uradno na voljo storitev pretočnega videa Amazon Prime Video. Vseeno pa kaže, da ostali ljubitelji Clarksona, Hammonda in Mayja ne bomo povsem prikrajšani.

Že pred časom sem na twitterju izjavil, da bi bili v Amazonu neumni, če ne bi izkoristili globalnega potenciala te oddaje. Navsezadnje najbrž omenjeni trojici niso plačali več kot 200 milijonov evrov in vrgli še dodatnih težkih milijonov za snemanje epizod, da bi jih distribuirali samo gledalcem v ZDA, Veliki Britaniji, Nemčiji, Avstriji in na Japonskem, kjer je dostopen Prime Video.  Ampak kakšne širitve te storitve še drugam ni bilo na vidiku. So pa v Amazonu včeraj objavili video, v katerem Jeremy Clarkson najprej prebere pismo jeznega gledalca, ki nima dostopa do Prime Video. Nato pa James May dobi škatlo in v njej sporočilo, da bo The Grand Tour od decembra naprej na voljo v 200 državah. Prvih nekaj epizod – vsaj dve, mogoče še kakšna več – si bodo morali novi naročniki pogledati za nazaj, nove od takrat naprej pa bodo imeli priložnost spremljati sproti, takoj ob izidu.

Niso pa v Amazonu razkrili nobenih drugih podrobnosti te globalne širitve v Netflixovem slogu. Omenjajo samo The Grand Tour, zato sklepamo, da še vedno ne bo na voljo celoten katalog iz storitve Prime Video. Pa tudi cena gledanja teh oddaj ni znana. Amazon sicer za Prime, ki vključuje tudi hitro pošiljanje kupljenih stvari in še nekaj dobrobiti, v Veliki Britaniji trenutno zahteva 59 funtov (drugače 79), v Nemčiji pa 49 evrov (redna cena je 69). Samo avtomobilistična oddaja bi seveda morala biti cenejša, ne vemo pa, ali bodo prodajali posamezne epizode ali celotno sezono v kompletu. Verjetno bo Amazon kmalu razkril več informacij, je pa ta poteza še en dokaz, da je mogoče vsebine ponuditi povsod, če je le volja in komercialni interes.

***

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm

Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani.
Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.

Matjaž Ropret - prispevki